صفحه ي اصلي
Home Pageتالار گفتمان
Forumتبليغات
ADSتماس با ما
Contact Usفروشگاه شارژ
Charge Shop
روی عکس زیر کلیک کنید.
با تشکر از مدیر سایت
اختصاصی
شماره ۱
شماره ۲
شماره ۳
شماره ۴
شماره ۵
شماره ۶
شماره ۷
شماره ۸
سلام دوستان برای راحتی کارتون برای دانلود سوالات املاء میخوام همشون رو توی ۱ پست بذارم.
البته ۲۲ تا سوال دارم گلچین هاشو میذارم.ولی هرکی نظر بذاره و ایمیلشو بگه براش ایمیل میکنم همه ی۲۲ تاشو
البته در باره همه درسا همینه هر سوالب بخواید من بهتون ایمیل میکنم عمده ی عمده.
برای دریافت ایمیل من روی عکس زیر کلیک کنید.
فایلی که دانلود میشه رو دونه به دونه جملاتشو بخونید تا تهش هم بریت تا بتون ایمیل منو پیدا کنید
نمونه سوالات مطالعات پایه هفتم متوسطه برای نوبت دوم
كليك كنيد....

دبیرستان نمونه دولتی شهدای هفتم تیر
آزمون درس مطالعات اجتماعی پایه اول ، میان نویت اول ۴ آذر۹۲
من حق دارم
من مسئول هستم
سلام دوستان عزیزمن دراین پست براتون دانلودکتاب مطالعات اجتمایی هفتم روگذاشتم(چون دفعه اوله کتاب درست شده طرح جلدنداره)
فايل 1- فايل 2 – فايل3 | فايل 1- فايل 2 |
فايل 1- فايل 2 – فايل3 – فايل 4 | فايل 1- فايل 2 – فايل3 |
فايل 1- فايل 2 – فايل3 – فايل 4-فايل5 –فايل6 –فايل7 | فايل 1- فايل 2 |
فايل 1-فايل 2 | فايل 1- فايل 2 – فايل3 – فايل 4-فايل5 |
سلام دوستان برای راحتی کارتون برای دانلود سوالات املاء میخوام همشون رو توی ۱ پست بذارم.
البته ۲۲ تا سوال دارم گلچین هاشو میذارم.ولی هرکی نظر بذاره و ایمیلشو بگه براش ایمیل میکنم همه ی۲۲ تاشو
البته در باره همه درسا همینه هر سوالب بخواید من بهتون ایمیل میکنم عمده ی عمده.
برای دریافت ایمیل من روی عکس زیر کلیک کنید.
فایلی که دانلود میشه رو دونه به دونه جملاتشو بخونید تا تهش هم بریت تا بتون ایمیل منو پیدا کنید
امتحان ترم اوّل کاروفن آوری هفتم(فصل1تا5)
*اختصاصی وب*
نوع فایل:pdf
حجم:71kb
سطح:تیزهوشــــــــــــان
تعداد:2صفحه-16سوال
اموزش تایپ کردن با ده انگشت
تایپ نمودن 180 حرف در یک دقیقه شاید برای شما یک رویا تلقی شود ، اما بایستی بدانید اگر مهارت تایپ 10 انگشتی را فرا بگیرید میتوانید با سرعتی بیش از 5 برابر سایر کاربران عادی تایپ نمایید و با این مقدار حروف در دقیقه متون خود را تایپ کنید. این مهارت را میتوان بسیار گرانبها دانست چرا که در دنیایی که با سرعت رو به مجازی سازی میرود داشتن چنین توانمندهایی بسیار با ارزش است. تایپ 10 انگشتی یک مهارت است که با اندکی تمرین و ممارست میتوانید به آن دست یابید. در این ترفند قصد داریم چندین روش گوناگون که باعث ایجاد یک روند رو به رشد برای فراگیری تایپ 10 انگشتی میشود را برای شما بازگو نماییم.
با دقت به کیبورد نگاه کنید. دو
تا از دکمه های صفحه کلید بر روی خود برجستگی های کوچکی دارند که وجود آنها
به شما کمک می کند تا موقعیت این دو دکمه را حتی در تاریکی یا بدون نگاه
کردن نیز بتوان پیدا کرد. دکمه های مذکور، حروف F و J می باشند. انگشت
اشاره دست راست خود را روی حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روی حرف J
بگذارید.
دو انگشت سبابه خود را روی دکمه Space مستقر نموده و 6
انگشت باقیمانده را به ترتیب روی دکمه های کنار حروف F و J بگذارید (البته
بدون فشردن دکمه ها). با مستقر شدن دستتان در این حالت، موقعیت تمامی دیگر
کلیدها، نسبت به این 8 کلید ردیف وسط، قابل پیدا کردن می باشد.
حال،
برای تایپ کردن، هر کلیدی را که می خواهید فشار دهید باید از میان 8 انگشت
ردیف وسط، فقط یک انگشت که به آن دکمه نزدیکتر است از جای خود بلند شده،
کلید مذکور را فشرده و دوباره به جای خود بازگردد. پس از بازگشت انگشت به
موقعیت اولیه، انگشت بعدی جهت فشردن دکمه بعدی از جای خود بلند شده، دکمه
را فشرده و به جای خود باز می گردد. همینطور، هر دکمه ای را که می خواهیم
فشار دهیم، فقط یک انگشت برای فشردن آن از جای خود حرکت کرده، آن کلید را
فشرده و دوباره به جای خود باز می گردد.
در شروع کار، ممکن است
اجرای این روش، کمی برایتان دشوار بوده و یا احساس کنید، روش کندی است، اما
فراموش نکنید که به مرور زمان آنقدر در این کار ماهر خواهید شد که سرعت
نوشتنتان با صفحه کلید چندان فرقی با سرعت نوشتن با خودکار نخواهد داشت.
کلیات
ماجرا همین بود، اما یادتان باشد که میزان سرعت و مهارت شما در تایپ
کامپیوتری فقط و فقط بستگی به میزان تمرین و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه
زمانی برسد که بتوانید 180 حرف در دقیقه تایپ کنید (با احتساب کسر 5 حرف به
ازای هر غلط) ، یعنی شایستگی دریافت مدرک بین المللی این رشته را داشته و
از نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور، یک تایپیست حرفه ای به شمار می آیید. پس
اگر این مهارت را فرا گرفته اید بایستی به خود ببالید.
به یاد هم داشته
باشید مدت دوره آموزش تایپ حرفه ای، به طور معمول در آموزشگاه های فنی و
حرفه ای 4 ماه است که گاهی بیشتر نیز می شود. اما جهت آموزش این مهارت به
افرادی که واقعأ انگیره و پشتکار یادگیری آن را داشته باشند، یک جلسه نیز
کافی بوده و بعد از آن در صورتی که تمرین مرتب و مکرر کنند، به مرور زمان
در حد تایپیست های حرفه ای آموزش دیده ظاهر خواهند شد.
متن فوق ،
محتوای یک دوره 4 ماهه را در یک جلسه آموزش می دهد، پس در صورت یاد نگرفتن
از خودتان نا امید نشوید. تجربه نشان داده است از هر سه نفری که توضیحات
فوق برایشان بازگو شده، یک نفر واقعأ تایپیست شده است. چه بسا از میان سه
نفر بعدی، آن یک نفر شما باشید.
سلام دوستان یک لینک دانلود انشاء براتون گذاشتم.
نکاتشه.
موفق باشید.
یاعلی مدد.
فارسی ۹
فارسی ۱۰
فارسی ۱۱
منبع:
مدرسه نیوز
بچه ها سوالات فارسی تموم شد امیدوارم به دردتون بخوره.
نظر بذارید.
فارسی ۶
فارسی ۷
فارسی ۸
منبع:
مدرسه نیوز
همه فایل ها آزمون های هفتم هستند.
فارسی ۲
فارسی ۳
فارسی ۴
انشاء ۲
نمونه سوال درس املای فارسی پایه هفتم
نمونه سوال۱
نمونه سوال۲
منبع:وبلاک مهد ادب
سلام دوستان برای راحتی کارتون برای دانلود سوالات املاء میخوام همشون رو توی ۱ پست بذارم.
البته ۲۲ تا سوال دارم گلچین هاشو میذارم.ولی هرکی نظر بذاره و ایمیلشو بگه براش ایمیل میکنم همه ی۲۲ تاشو
البته در باره همه درسا همینه هر سوالب بخواید من بهتون ایمیل میکنم عمده ی عمده.
برای دریافت ایمیل من روی عکس زیر کلیک کنید.
فایلی که دانلود میشه رو دونه به دونه جملاتشو بخونید تا تهش هم بریت تا بتون ایمیل منو پیدا کنید
نمونه سوال تستی ادبیات هفتم

رمز فایل : www.hafttoom.blogfa.com
آزمون املاء
سلام.
این رو چند وقت پیش از تو کتاب نوشتم که خوندنشون راحت تر باشه.
دانلود:نکات فعالیت های نوشتاری(باکس های نارنجی)

*اختصاصی وب*
امتخان فارسی لغاط تادرس4
معمولی
انواعِ جمله
سال گذشته، با انواع جملهها آشنا شدید. دیدید که جملههای زبانِ فارسی...
* یا خبری میرسانند: ایران به جامِ جهانیِ فوتبال صعود کرد. / هیچکس از این راز باخبر نیست.
* یا به کاری امر میکنند: از اینجا برو. / اشکهایت را پاک کن.
* یا چیزی میپرسند: ترازِ آزمونهایت بهتر شده؟ / با چه کسی روبوسی کردی؟
* یا احساسی را منعکس میکنند: چه پروانهی قشنگی بود! / چه کفشهای گِلآلودی داری!
برای تمرینِ بیشتر در این باره، تعداد و انواع ِجملههای هر یک از ابیاتِ زیر را تعیین میکنیم. ابتدا بیت را بخوانید، تعداد و نوع ِجملهها را تعیین کنید و سپس پاسخِ خود را با پاسخِ ما تطبیق دهید.
الف) میازار موری که دانهکش است / که جان دارد و جان ِشیرین خوش است
پاسخ:
باید ابتدا بیت را بازگردانی کنیم:
موری را که دانهکش است، میازار. زیرا جان دارد و جان ِشیرین، خوش است.
جملههای خبری: موری را که دانهکش است / جان دارد / جان ِشیرین، خوش است
جملهی امری: میازار
سه جملهی خبری، یک جملهی امری
ب) برو به کار خود ای واعظ این چه فریاد است؟ / مرا فتاده دل از ره، تو را چه افتادست؟
پاسخ:
بازگردانیِ بیت: ای واعظ، پی کار خود برو، این چه فریاد است؟ دل من از راه افتاده، برای تو چه اتّفاقی افتادست؟
جملهی امری: پی کار خود برو
جملههای پرسشی: این چه فریاد است؟ / برای تو چه اتّفاقی افتادست؟
جملهی خبری: دل من از راه افتاده
یک جملهی امری، دو جملهی پرسشی، یک جملهی خبری
ج) مُردَم از درد و نمیآیی به بالینم هنوز / مرگِ خود میبینم و رویت نمیبینم هنوز
پاسخ:
بازگردانیِ بیت، از درد مُردَم، و هنوز به بالینم نمیآیی. مرگِ خود را میبینم، و هنوز رویت را نمیبینم.
جملههای خبری: از درد مُردَم / هنوز به بالینم نمیآیی / مرگِ خود را میبینم / هنوز رویت را نمیبینم
چهار جملهی خبری
د) گفتم: «دلا چه بود که گستاخ میروی؟» / گفتا: «شراب داد مرا یار بر نهار»
پاسخ:
بازگردانی بیت: گفتم: «ای دل، از چه بود که گستاخ میروی؟» گفت: «یار بر نهار به من شراب داد»
جملههای خبری: گفتم / گستاخ میروی / یار بر نهار به من شراب داد
جملهی پرسشی: از چه بود؟
سه جملهی خبری، یک جملهی پرسشی
ه) دریای شورانگیز چشمانت چه زیباست / آنجا که باید دل به دریا زد همینجاست
پاسخ:
این بیت، آن قدر به گفتار ِما نزدیک است که نیازی به بازگردانی ندارد.
جملهی عاطفی: دریای شورانگیز چشمانت چه زیباست
جملههای خبری: آنجا که باید دل به دریا زد / همینجاست
1. قافیه
گمان میکنم همهی دانشآموزان سال هفتم توانِ تشخیصِ واژههای قافیه را دارند، و میدانند واژههایی مثلِ «سپر» و «پسر» و «پدر» و ... که حروف انتهایی مشترکی دارند، قافیهاند. امّا این حروفِ انتهاییِ مشترک، دقیقاً یعنی چند حرف؟
مثلاً واژههای «خراب» و «سراب»، چهار حرفِ انتهاییِ مشترک دارند: «ـَراب»
واژههای «خراب» و «سیراب» سه حرفِ انتهاییِ مشترک دارند: «راب»
واژههای «خراب» و «ناب»، دو حرفِ انتهاییِ مشترک دارند: «اب»
و واژههای «خراب» و «شیب»، یک حرفِ انتهاییِ مشترک دارند: «ب»
واژهی «خراب» با واژههای «سراب» و «سیراب» و «ناب» قافیه است، امّا با «شیب» چه طور؟
در حالتِ کلّی برای قافیه بودنِ دو واژه، باید حدّاقل دو تا از حروفِ انتهاییِ واژهها یکسان باشد، یعنی «خراب» و «شیب» قافیه نمیشوند.
البتّه اگر دو واژه به «ا» یا «و» ختم شوند، نیازی نیست که دو حرف ِپایانی مشترک باشند و همان حرفِ انتهایی کافی است، نظیرِ «هوا» و «فردا» که فقط یک حرف ِانتهاییِ مشترک دارند، امّا قافیهاند؛ و همچنین «سبو» و «ابرو».
2. سجع
گاه واژههایی که در انتهای جملاتِ متن میآیند، با هم قافیه هستند. مثلاً «روح» و «فتوح» در عبارتِ زیر:
به نامِ آن خدای که نامِ او راحتِ روح است و پیغامِ او مفتاحِ فتوح است.
به این آرایهی ادبی که باعثِ آهنگین شدنِ متن میشود، «سجع» میگویند. «سجع» در لغت یعنی «آواز کبوتر»، و متنی که اینچنین آهنگین شده باشد، «مسجّع» نامیده میشود. در سالهای آینده با انواع ِدیگرِ سجع هم آشنا خواهید شد.
3. گلستان سعدی
در بخشِ اعلامِ کتاب ِدرسی میخوانیم «گلستانِ سعدی، به یقین یکی از درخشانترین و استادانهترین نمونههای نثر پارسی است که ... نثرِ گلستان مسجّع است؛ یعنی نثری که گوشهی چشمی نیز به شعر دارد.»
حالا که به خوبی با مفهومِ سجع آشنا شدیم، معنای این عبارتِ گتابِ درسی و ارتباطِ نثرِ مسجّع و شعر را را بهتر میفهمیم.
- براي مشاهده كتاب بايد flash player روي سيستم شما نصب باشد. دانلود Flash player
فارسي هفتم | دانلود | حجم |
![]() |
11.80 MB | |
![]() |
33.66 MB | |
![]() |
15.23 MB | |
![]() |
3.77 MB |
فايل 1- فايل 2 – فايل3 | فايل 1- فايل 2 |
فايل 1- فايل 2 – فايل3 – فايل 4 | فايل 1- فايل 2 – فايل3 |
فايل 1- فايل 2 – فايل3 – فايل 4-فايل5 –فايل6 –فايل7 | فايل 1- فايل 2 |
فايل 1-فايل 2 | فايل 1- فايل 2 – فايل3 – فايل 4-فايل5 |
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید
برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید